سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاییز 1384 - سایت رسمی دکترحسین میرزایی
سوزش درد بردباری را جرعه جرعه درکش که آن اساس حکمت و ثمره دانش است . [امام علی علیه السلام]
منوی اصلی

[خـانه]

[  RSS  ]

[شناسنامه]

E_mail:doctor_h_m@yahoo.com

[ورود به بخش مدیریت]

لوگوی وبلاگ
پاییز 1384 - سایت رسمی دکترحسین میرزایی
بایگانی
پاییز 1384
موضوعات

اوقات شرعی
لینک دوستان

لوگوی دوستان

جستجوی وبلاگ
:جستجو

با سرعتی بی نظیر و باور نکردنی و اعجاب انگیز متن یادداشتهارا کاوایش کنید!

موسیقی وبلاگ
اشتراک در خبرنامه
 
ارسال پیغام خصوصی
یــــا _هوالشافی _یامن اسمه دواءوذکره شفاء_تنت به نازطبیبان نیازمندمبادوجودنازکت آزرده گزندمباد_کاربرعزیزبه سایت رسمی دکترحسین میرزایی خوش آمدید شمامی توانیدسوالات خودرابه ایمیل این جانب ارسال کنیدویا باکلیک برروی آدمک فوق به صورت آن لاین ویاآف لاین مشکلات خودرادرمیان بگذاریدوپاسخ خودرادریافت نمایید
کل بازدیدهای وبلاگ
114409
بازدیدهای امروز وبلاگ
37
آمار بازدیدکنندگان

[گرفتن کد آمار وبلاگ ]

پارسی بلاگ
www.parsiblog.com

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن زخم معده دوشنبه 84 مهر 25 ساعت 4:15 صبح

زخم معده

ضایعات سایشی در مخاط دستگاه گوارش را اصطلاحاً زخم می نامند و مکان زخم مشخص کننده نام آن است . اگر زخم در ناحیه ی معده باشد ، به آن زخم معده گفته می شود . معمولاً افراد مبتلا به این زخم ها ، به طور طبیعی عصبی و از نظر اجتماعی فعال و بسیار حساس می باشند . این بیماری در اثر عفونت هلیکوباکترپیلوری و یا ناهنجاری های عصبی و شیمیایی که باعث اختلال در مقاومت طبیعی مخاط معده می شود ، به وجود می آید . برای درمان این بیماری زیر نظر پزشک از آنتی بیوتیک ها ، آنتی اسید و سایر داروهای لازم استفاده می شود .

اگر زخم نسبتاً پیشرفته باشد ،‌بیمار باید مدتی در خانه یا بیمارستان استراحت و برنامه ی غذایی ویژه ای را رعایت کند . توصیه می شود افراد مبتلا ، تعداد وعده های غذایی خود را افزایش داده و میزان مصرف غذا در هر وعده را کم کنند و غذاهای پروتئینی نیز بیشتر مصرف کنند ، چرا که پروتئین ها مانع تأثیر منفی اسید معده بر ضایعات بافتی معده می شوند . از بین همه ی غذاهای پروتئینی ، مصرف شیر در حد مناسب یکی از انتخاب های غذایی خوب است . در بعضی افراد مبتلا به زخم معده ، مصرف غذاهای سرخ شده در روغن و غذاهای غنی از فیبر و الیاف گیاهی سخت ، باعث تشدید درد می شود .

در مجموع توصیه می شود افراد تحت درمان بیماری زخم معده از مصرف بعضی ادویه ها ( مثل فلفل قرمز و سیاه ) ، الکل و قهوه ( کافئین دار و بدون کافئین ) اجتناب کنند و یک رژیم غذایی مناسب شامل همه ی گروههای غذایی به مقدار کافی و لازم را رعایت نمایند و در صورت وجود کمبود مواد مغذی از مکمل های آن ها استفاده کنند . رعایت نظم در ساعات غذاخوردن و تعداد وعده های مصرفی نیز از عوامل مهم در مراقبت از بیماران مبتلا به زخم در زمان طولانی است .

سرطان معده

یکی از بیمارهای خطرناک دستگاه گوارش ، سرطان معده است که در اثر رشد غیرطبیعی و بدخیم سلولهای معده به وجود می آید . علت آن دقیقاً مشخص نشده است . عده ای معتقد هستند عوامل متعددی در ایجاد آن دخالت دارد . علایم این بیماری به کندی ظاهر می شود و رشد تومور آنقدر سریع است که در اغلب موارد بیماری هنگامی تشخیص داده می شود که برای درمان مفید و مؤثر بسیار دیر شده است . این بیماری بیشتر در سنین میانسالی ظاهر می شود . از این رو هر نوع اختلال معدی طولانی مدت در هر مرحله از زندگی باید به طور جدی درمان شود ، حتی اگر به ظاهر کوچک و بی اهمیت باشد .

عوامل مرتبط با افزایش خطر سرطان معده :

عفونت مزمن با هلیکوباکترپیلوری که سبب زخم معده می شود .

استعمال دخانیات

مصرف زیاد الکل

چاقی

دریافت کم فیبر غذایی

مصرف زیاد غذاهای دودی ، شور و نمک سود شده

دریافت ناکافی مواد مغذی مثل انواع ویتامین ها و املاح معدنی

علائم بیماری

کاهش اشتها ، کاهش نیروی بدن و وزن علائمی هستند که معمولاً قبل از سایر نشانه های دیگر بیماری ظاهر می شوند .

کم خونی شدید در اغلب سرطان های دستگاه گوارش مشاهده می شود .

کمی اسید معده از نشانه های دیگری است که به طور معمول از سالها قبل از شروع سرطان در این افراد دیده می شود .

در سالهای اخیر تحقیقات زیادی در زمینه ی نقش غذا و عادات غذایی در ایجاد سرطان معده انجام شده است و توصیه می شود که برای پیشگیری از بروز این بیماری باید مصرف میوه ، سبزی های تازه ، حبوبات و غلات کامل را افزایش داد . برنامه ی غذایی برای سرطان معده ، به محل ایجاد سرطان ، ماهیت اختلال عملکرد آن و میزان پیشرفت تومور بستگی دارد . بیماری که به سرطان پیشرفته مبتلا است ( و سرطان او نیز قابل عمل نمی باشد )‌ باید غذایی مسکن و آرامبخش را دریافت کند و چون اشتهای بیمار کاهش می یابد ، بهتر است غذاهای مورد علاقه ( در صورتی که مضر نباشد )‌ در اختیار او قرار گیرد .

درمان اغلب سرطان های معده به خصوص در مراحل اولیه شامل برداشت قسمتی از معده از طریق جراحی است و مراقبت های تغذیه ای برای این گونه بیماران شبیه افرادی است که جراحی های مشابه این انجام داده اند .


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن بیماری های مری دوشنبه 84 مهر 25 ساعت 3:42 صبح

بیماری های مری

مری مجرایی است که با حرکات دودی شکل خود سبب عبور غذا از حلق به سمت پایین و ورود آن به معده می گردد . یکی از شایعترین مشکلات مری ، برگشت محتویات معده به مری ( ریفلاکس ) است که می تواند به مرور سبب التهاب بافت مری گردد . علامت شایع آن سوزش و درد قلب است و چنانچه محتویات اسید معده در اثر شلی دریچه ی بین مری و معده ، به طور متناوب به داخل مری برگشت کند می تواند به مرور تغییرات غیرطبیعی در بافت پوششی مری ایجاد کند و احتمال بروز سرطان مری را افزایش دهد .

پیشگیری :

هیچگاه بلافاصله پس از خوردن غذا نخوابید .

تعداد وعده های غذایی روزانه را افزایش دهید و حجم غذای خورده شده در هر وعده را کم کنید .

مصرف چربی و غذاهای چرب و سرخ شده را محدود نمایید . زیرا که وجود چربی زیاد در رژیم غذایی باعث شلی دریچه ی انتهای مری شده و تخلیه ی محتویات معده را به تأخیر می اندازد و همچنین تولید اسید معده را افزایش می دهد . این مسأله باعث برگشت محتویات معده به داخل مری می شود .

دراز کشیدن بعد از صرف غذا به ویژه اگر غذای مصرفی حجیم و پرچرب باشد ، در افراد مستعد موجب بروز ریفلاکس می گردد . باید حداقل ۳ ساعت بین خوابیدن و آخرین وعده ی غذایی خورده شده فاصله باشد .

استعمال دخانیات نیز در بروز این مسأله نقش بسیار مهمی دارد . به همین علت ترک سیگار یکی از دستورات پیشگیری و درمان این مشکل است .

اضافه وزن و چاقی به خصوص چاقی شکمی در بروز ریفلاکس مؤثر است . با کاهش وزن و کم کردن چربی های ذخیره در ناحیه ی شکم می توان به درمان این مشکل کمک کرد .

افرادی که دچار ریفلاکس یا برگشت محتویات معده به مری هستند ، باید از خوردن شکلات ، نوشیدنی های حاوی کافئین ( مثل قهوه ) ، انواع ادویه ، نوشیدنی های الکلی ، مصرف گیاهان خانواده ای نعنا ( نعنا ، پونه و .... ) و پوشیدن لباسهای تنگ و چسبان به ویژه هنگام صرف غذا اجتناب نمایند .

 


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن بهداشت روانی و مراقبه بصیرت (IM ( Insight Meditation یکشنبه 84 مهر 24 ساعت 8:30 صبح

 

بهداشت روانی و مراقبه بصیرت (IM ( Insight Meditation

مقدمه:

امروزه عدم سازش و وجود اختلالات رفتار در جوامع انسانی بسیار مشهود و فراوان است . در هر طبقه و صنفی و در هرگروه و جمعی اشخاص نامتعادلی زندگی می کنند که در معرض خطر ابتلا به ناراحتی های روانی می باشند.

بهداشت روانی با ایجاد عواملی جهت پیشگیری از وقوع این ناراحتی ها و یا تشریح علل اختلالات رفتار و جلوگیری از پیشرفت روند اختلالات شناختی - احساسی و رفتاری در انسان نقش بسیار موثری در بهبود زندگی وی ایفا می کند. یکی از اصول مهم بهداشت روانی ، شناخت رفتار انسانی و دانستن این موضوع است که رفتار انسان معلول یکسری عوامل مختلف است .یعنی همان طور که همه پدیده ها در علم فیزیک ، شیمی و … دارای علت هستند رفتار آدمی نیز دارای علل خاصی است بنابراین نباید هیچ انسانی را برای رفتاری که دارد سرزنش کرد بلکه اگر رفتار نامطلوب از وی سر زد ،باید رفتارش مورد ارزیابی قرار گیرد و بر طرف شود و این مهم برنمی آید مگر با ریشه یابی و کشف علل رفتار .

عامل اصلی بروز رفتار مختلف احتیاجات انسان است که شامل احتیاجات اولیه ( جسمانی ) و احتیاجات ثانویه ( روانی واجتماعی ) می باشد. همان گونه که احتیاجات جسمانی در شکل گیری رفتار انسان نقش دارد احتیاجات روانی و اجتماعی نیز تاثیر گذارند و در این راستا فرهنگ جامعه ای که انسان در آن رشد می کند از اهمیت بالایی برخوردار است کودکی که در اجتماع به خصوصی متولد می شود تمام تاریخ آن اجتماع را به ارث می برد و میراث اجتماعی او به اندازه میراث جسمانی اش اهمیت دارد زیرا وی در طول زندگی از رفتارهای اجتماعی که در طی تاریخ و در قالب فرهنگ شکل گرفته متاثر خواهد بود بنابراین برای یک زندگی سالم و سعادتمند توجه و ارضای همه احتیاجات اعم از جسمانی و روانی و اجتماعی لازم است و همان طور که انسان به آب و غذا نیاز دارد به پیشرفت و مقام و موقعیت اجتماعی خوب و …. نیاز دارد و نمی توان یکی را بر دیگری رجحان داد بلکه این عوامل همه با یکدیگر رابطه دارند و نقص در یک قسمت باعث اختلال در قسمت های دیگر خواهد بود بنابراین انسان برای شناخت ریشه و علل رفتار خود علاوه بر شناخت خصوصیات فردی نیاز مند به شناخت جامعه ، فرهنگ جامعه ، رابطه خود و جامعه اش ، نقش و جایگاهی که در جامعه دارد می باشد که این شناخت در سایه شناخت سه قانون تکامل، سیستم اندیشی و کل نگری حاصل می شود و با درک صحیح این قوانین انسان می تواند جایگاه صحیح خود را در جامعه اش پیدا کند و با ایفای نقش صحیح خود احتیاجات روانی و اجتماعی خود را به خوبی ارضا نماید و زندگی توام با آرامش و سعادت را تجربه کند و این امر تنها با ایجاد بصیرت کافی و افزایش آگاهی و خرد به وجود خواهد آمد.

بصیرت چیست وچگونه به وجود می آید ؟

اگر چه روان شناسان گشتالت بصیرت را به معنای فهم ناگهانی معانی بدون ارتباط با گذشته می دانند و معتقدند این فهم ناگهانی سبب ایجاد رفتار منطقی و مناسب می شود ولی شاید بتوان گفت بصیرت همان مشاهده رابطه علت و معلول و پیدا کردن راه جدیدی برای فهم معانی و پدیده های زندگی است که تجارب صحیح گذشته و م طالب آموخته شده قبلی اساس کشفیات ناگهانی و فهم روابط پدیده ها می باشد و در واقع بصیرت یعنی دیدن خویشتن و جهان آن چنان که به راستی هست ،نه آن چنان که ما می پنداریم .در پرتو بصیرت است که می توان علت و ریشه هر پدیده ای را کشف کرد و بهترین و صحیح ترین راه را انتخاب نمود و البته این بصیرت در سایه داشتن ذهنی آرام ، پاک و متعادل بدست می آید .

انسان امروزی تحت تاثیر القائات ذهنی و اندیشه ای نادرست که ناشی از کدورت های ذهنی و باید و نبایدهای غلط اجتماعی و فرهنگی و خانوادگی است از اندیشیدن درست و دیدن واقعی عاجز است . وقتی در یک موقعیت نابهنجار قرار می گیرد همانند انسانهای پیشین براساس غریزه جنگ و گریز پاسخ خشم یا ترس و یاهر پاسخی که منشا آن ترس وخشم است مثل تنفر یا دلسردی را از خود بروز می دهد این عکس العمل آنی است و ناشی از احساس خطری است که فرد نسبت به خود و یا حتی اگو (‌من ساختگی ) خود دارد که این احساس خطر معمولا بر اثر اندیشه های نادرست و کدورت های ذهنی ایجاد می شود و شاید در واقع خطری در کار نباشد. مثلا وقتی به انسان توهین می شود چون او تصور می کند که به حریمش تجاوز شده است به طور ناخود آگاه و آنی خشمگین می شود و عکس العمل ناشی از خشم بروز می دهد که عموما مخرب و زیان آور است. حال آنکه این احساس خطر فقط متوجه اگو ( من ساختگی ) است و خطری برای خود فرد ایجاد نمی کند وحتی در موقعیت های گوناگون فرق می کند مثلا اگر این شخص تنها باشد و به او توهین شود احساس خشمی که دارد از موقعی که وی در یک گروه قرار دارد کمتر است و نیز اگر افراد این گروه ناشناس باشند این احساس خشم کمتر از زمانی است که این گروه دوستان یا شاگردان وی باشند . بنابراین عکس العمل این فرد به یک واقعه یکسان در موقعیت های مختلف و بنا به تصور و قضاوتی ناشی از اندیشه نادرست او متفاوت می باشد. لازم به ذکر است که گاه پس از این احساس اصلا عکس العمل یا پاسخی داده نمی شود و فقط قصد انجام آن در ذهن صورت می گیرد ولی در هر صورت دراین روند یک سلسله تغییراتی در اعمال حیاتی انسان ایجاد می شود که اگر مزمن گردد یعنی مرتبا تکرار شود بسیار خطرناک می باشد مثلا اگر شخصی روزی 5 بار خشمگین شود و فشارخونش بالا رود ( که یک پاسخ طبیعی بدن به خشم است ) به احتمال خیلی زیاد پس از مدتی دچار بیماری فشار خون می شود. بنابراین غریزه جنگ و گریزاگردر جهت حفظ موجود باشد خوب و مفید است و گرنه پیامدهای ناخوشایندی به همراه دارد.

جنگ و گریز:

جنگ و گریز نتایج دو احساس خشم و ترس می باشند که مختص انسان های پیشین است و باعث بروز رفتارهای آنی و بدون تفکر می شود که در موقعیت های مشابه تکرار می گردد و کم کم به صورت عادت در می آید و این عادت نسبتا ثابت و قابل پیش بینی می شوند و شخصیت فرد را می سازند و این چنین است که به فردی صفت خشمگین بودن یا ترسو بودن را نسبت می دهند زیرا چنین اشخاصی در تمام موقعیت ها یک عکس العمل عادتی که آنی و بدون تفکر است از خود بروز می دهند ولی انسان امروزی درروند تکاملی نیاز به یک غریزه دیگر دارد یعنی با ید این غریزه را که ‏‏‏اول بیندیش و سپس عمل کن‎‎‎‏ را بیاموزد اگر انسان به آن درجه از بصیرت و آگاهی برسد که در موقعیت های مختلف زندگی قبل از بروز عکس العمل آنی که عموما عادتی و بدون تفکر است با اندکی تفکر و خرد عمل صحیح و به موقع انجام دهد آن گاه با بروز رفتار صحیح و مطلوب بهترین نتیجه را در موقعیت ایجاد شده می گیرد البته چنین بصیرت و مهارتی تنها با انجام روش های خاص و به مروز زمان در انسان شکل می گیرد و جزئی از وجود وی می شود همان طور که غریزه جنگ و گریز جزئی از وجود او شده است. یکی از روش های موثر برای کسب این مهارت مراقبه بصیرت IIM( Insight Meditation ) است که در زیر توضیح داده می شود :

مراقبه بصیرت به صورت عملی به انسان می آموزد که چگونه بتواند آن چنان برخود تسلط پیدا کند که در مقابل یک واقعه یا اعلان خطر اول بیندیشد و سپس عمل مناسب انجام دهد و بدین علت که این مهارت به طور علمی ایجاد می شود باید آن قدر تمرین شود تا ملکه ذهن شده و به طور خودکار انجام شود.

مراحل ادراک واقعه

وقتی انسان واقعه ای را درک می کند آن را در ذهن بررسی و قضاوت می کند و سپس عکس العمل نشان می دهد.این روند چهار مرحله دارد :

تشخیص واقعه

قضاوت آنکه این واقعه خوب است یا بد

حسی که در بدن پس از این قضاوت ایجاد می شود این حس که در پوست یا درون بدن درک میشود “خوشایند” ‌یا“ ناخوشایند” است. این موضوع را در فرهنگ مان به کرات شنیده ایم که مثلا پشتم لرزید( حس بد ) دلم روشن شد (‌حس خوب) و بسیاری از این حس ها که واژه ای برای بیانش نداریم

عکس العملی که پس از این حس انجام می شود .

بنابراین انسان به یک حس عکس العمل نشان میدهد نه به حادثه ای که اتفاق افتاده است. اگر انسان یاد بگیرد که قبل از عکس العمل از آن حس آگاه شود می تواند خود را کنترل کند و با تفکر و اندیشه درست، عمل درست و رفتار مناسب بروز دهد و با رفتار مناسب و سنجیده بهترین و مناسب ترین موقعیت ها را برای خود ایجاد کند و زندگی سالم تر و بهتری داشته باشد و این همان چیزی است که در مراقبه بصیرت آموزش داده می شود.

البته برای اینکه انسان بتواند از آن حس آگاه شود باید کاملا هوشیار و آگاه باشد و به عبارتی در لحظه حضور داشته باشد و بنابراین باید ذهنی آرام و پاک و خالی از هرگونه رسوب و کدورت داشته باشد زیرا ذهن نامتعادل وناپاک مرتبا در گذشته و آینده به سر می برد و دائما در حال قضاوت نادرست می باشد مراقبه بصیرت به انسان می آموزد که ذهن خودرا از پریشانی و کدورت پاک نماید و داشتن ذهنی پاک و آرام را به تدریج تجربه کند که نتیجه این پالایش ذهن ، رها شدن از بند اندیشه ها ، قضاوت های نادرست و شرطی ، رسیدن به هوشیاری و آگاهی (از جمله آگاهی از حسها و احساسات متفاوت) می باشد . این ذهن آرام و در عین حال هوشمند فرد را قادر می سازد که در موقعیت های نابهنجار زندگی عمل درست انجام دهد و بر مشکلات خود فائق آید و زندگی آرام و سرشار از نشاط و موفقیت را تجربه کند


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن سرطان مری یکشنبه 84 مهر 24 ساعت 6:59 صبح

سرطان مری
 

 مری لوله درازی است بین ستون فقرات و جناغ که در دنباله حلق قرار دارد و معده را با حلق مربوط می سازد ؛ و سرطان آن ، پنجمین سرطان شایع در دنیاست که بیشتر در مردان رخ می دهد . متاسفانه به دلیل تشخیص دیر هنگام سرطان مری ، اکثرا مرگ زا و کشنده است .

این نوع سرطان در کمربندی از آسیا ، شمال ایران ( گرگان ، ترکمن صحرا ، هشتپر ) حول کشورهای چین ، جمهوریهای آسیایی شوروی سابق ، مغولستان - شایعتر است .

تومورهای مری دو نوع خوش خیم و بدخیم هستند . در شهرهای شمالی ایران به دلیل استفاده مکرر از غذاهای نمک دار برای تمام وعده های ناهار یا شام استعداد و آمادگی بیشتر به سرطان مری را دارند .

علل :

سیگار کشیدن و استعمال سایر فراورده های دخانی ، تریاک کشیدن ، نوشیدن مشروبات الکلی ، نوشیدن چای داغ ، از عوامل بروز این سرطان است . از دیگر عوامل می توان مصرف ماهی دودی ، اغذیه نمک سود مانند کلم شور و خیارشور به مقادیر زیاد در طی سال ، ماهی شور ، ترشی جات ، سموم قارچها ، کمبودهای ویتامینی ، املاح و ترکبیات معدنی و شیمیایی و علل ناشناخته را نام برد .

علائم بالینی:

اختلال بلع ، درد زیر جناغ ، بی اشتهایی ، کاهش وزن ، خشونت صدا ، خونریزیهای پنهان گوارشی ، درد ، عفونتهای مکرر ریوی .

تشخیص :

رادیوگرافی با بلع باریم ( ماده حاجب ) ، آندوسکوپی ، نمونه برداری .

درمان :

جراحی ، شیمی درمانی و اشعه درمانی .

پیشگیری:

بهترین راه پیشگیری از سرطان مری ، عدم استعمال دخانیت و پرهیز از تریاک ، خودداری از نوشیدن مشروبات الکلی و چای داغ و خوراکیهای نمک سود است . افرادی که در بلع غذاهای جامد دچار مشکل باشند ، اما مایعات را به آسانی می توانند بخورند باید به پزشک مراجعه کنند .

 


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن سرطان استخوان یکشنبه 84 مهر 24 ساعت 6:50 صبح

سرطان استخوان
 

 اسکلت انسان را استخوان , که جسم جامدی است تشکیل می دهد و به شکلهای گوناگون در بخشهای مختلف بدن قرار دارد . بخش بیرونی استخوان بسیار سفت و سخت و مرکب از املاح معدنی و مواد آلی است . سرطان استخوان از سنین شیرخوارگی تا سالمندی می تواند ایجاد شود و سبب فلج عضو و یا مرگ فرد مبتلا شود . سرطان استخوان به سارکوم Sarcome نیز شهرت دارد و در تمام دنیا شایع است . سرطانهای دیگر بدن از جمله سرطان پستان ، ریه ، پروستات ، تیروئید و کلیه ها نیز قادرند به استخوانها منتقل شده و آن را تخریب کنند .

علل :

ارث و عوامل ژنتیک ، تماس با اشعه و ترکیبات هسته ای ، علل ناشناخته .

علائم :

درد استخوان ، برآمدگی در محل استخوان ، گرم شدن ناحیه تورم ، نازک شدن جدار استخوان و خوردگی استخوان ، کم خونی و ضعف عمومی ، براق شدن پوست در سطح تومور .

تشخیص:

رادیولوژی ، سی تی اسکن ، MRI، اسکن هسته ای ، تستهای اختصاصی و آزمایشگاهی ، بیوپسی از تومور .

درمان :

جراحی ، شیمی درمانی ، اشعه درمانی .

پیشگیری :

عدم تماس با ترکیبات رادیواکتیو و هسته ای . در صورتی که استعداد ژنتیکی وجود داشته باشد انجام آزمایشات طبی در هر 6 ماه توصیه می شود .

 

 


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن گلبوس هیستریکوس یا احساس گلبوس پنج شنبه 84 مهر 21 ساعت 10:24 عصر

گلبوس هیستریکوس یا احساس گلبوس

گلبوس عبارت است از احساس وجود یک لقمه یا فشار ( بغض مانند ) در گلواست که با بلع آب دهان از بین نرفته و همچنان ادامه می یابد. بیمار مبتلا به گلوبوس هیچگونه مشکلی از نظر بلع غذا نداردو معمولاً حالت گلوبوس سر میز غذا یا سر سفره فراموش شده و احساس نمی شود . احساس گلوبوس معمولاً در افرادی بوجود می آید که تحت فشار روحی هستندو مکانیسم ایجاد آن افزایش انقباض ( تونوسیته ) اسفنگتر فوقانی مری می باشد.
احساس گلوبوس را نباید با اشکال در بلع (دیسفاژی) اشتباه کرد.اشکال در بلع علامت مهمی است که در آن شخص هنگام بلع مایعات یا غذای جامد مشکل داردو یا اینکه مجبور است لقمه را با آب فرو دهد.دیسفاژی علل مختلفی دارد که بعضی از آنها مانند سرطان مری خطرناک می باشد، درحالیکه گلبوس علامت بیماری خطرناکی نیست .بعضی از افراد مبتلا به بیماری برگشت محتویات معده به مری هم ممکن است احساس گلبوس کنند . پزشک معالج قبل از اینکه تشخیص گلبوس را بدهد یک بررسی کامل از مری و گلو انجام می دهد ، تا بیماریهای دیگررا رد کند . چنانچه بیماری خاصی یافت نشد ، تشخیص گلوبوس را می گذارد .
احساس گلوبوس نیاز به درمان خاصّی ندارد واطمینان بخشیدن به بیمار ورفع مشکلات تنش های روحی به بیمار کمک می کند.
گاهی دارو های ضد افسردگی نیز تجویز می کنند . آزمایش خاصی برای تشخیص گلوبوس وجود ندارد. عکس ( رادیوگرافی) گردن یا رادیو گرافی مری نرمال گزارش می شود.


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن افسردگی پنج شنبه 84 مهر 21 ساعت 10:20 عصر

 

افسردگی و راههای پیشگیری آن

مقدمه:

همه در دوره‌هایی از عمر افسردگی را تجربه می‌کنند. این احساسات معمولاً به دنبال فقدان یا ناکامی ایجاد می‌شود و در شرایط طبیعی پس از چند ساعت یا چند روز از بین می‌رود. افسردگی یکی از مهمترین بیماریهای ناتوان کننده است که امروزه تعداد زیادی از مردم دچار آن شده‌اند. این بیماری توانایی فرد را در عملکرد، تفکر و احساس تحت تأثیر قرار می‌دهد و یک مشکل عاطفی خاص است که با اندوه، یأس‌و ناامیدی فراگیر مشخص می‌گردد. فرد افسرده اغلب لذت بردن از زندگی را مشکل می‌یابد، احساس تنهایی شدیدی می‌کند و برای درگیر شدن در فعالیتهای روزمره زندگی از نیرویی کم برخوردار است. بسیاری از مردم در دوره‌هایی از زندگی خود نسبت به رویدادهای زندگی احساس دلسردی می‌کنند، ولی افسردگی واقعی، عمیق‌تر و طولانی‌تر است  و کل وجود شخص را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آمارها  نشان می‌دهد که از هر پنج زن و مرد، یک نفر در طول زندگی خود بیماری افسردگی را تجربه خواهد کرد.

افسردگی چیست؟

 
 
افسردگی حالت خلقی مداوم و پایداری است که می‌تواند ابعاد مختلف زندگی فرد را دربرگیرد و با احساس بی‌ارزشی، گناه افراطی، تنهایی، اندوه، ناامیدی و تردید در کفایت خود مشخص می‌گردد. افراد افسرده ممکن است نوسانهای خُلقی  شدیدی را تجربه نمایند یا از فعالیتها و روابط اجتماعی کناره‌گیری کنند.

افسردگی یک بیماری است؟

افسردگی یک بیماری طبی مانند بیماریهای دیگر از قبیل زخم معده و فشار خون بالاست که اگرچه علایم عمومی آن در بیماران شبیه به هم است اما جزئیات این علایم در افراد مختلف متفاوت است. بیماری افسردگی را نبایستی با احساس گذرای بی‌حوصلگی ـ که ممکن است در واکنش به شکست یا واقعه‌ای ناخوشایند ایجاد شود ـ یا اندوه  ـ که متعاقب از دست دادن عزیزان در فرد پدید می‌آید ـ اشتباه گرفت.

علل بیماری افسردگی

بیماری افسردگی در اثر چندین علت مرتبط با هم ایجاد می‌شود. تغییرات شیمیایی ایجاد شده در مغز و اختلال در هدایت پیامهای عصبی، فقدان‌های قابل توجه، انتظارات غیرواقع‌گرایانه، یأس ، عدم توانایی در کنترل بر محیط و تفکر منفی از جمله عوامل افسردگی است.

ـ افسردگی بیشتر در چه سنینی دیده می‌شود؟

اگرچه سن معمول شروع افسردگی میانسالی است؛ اما این بیماری در هر سنی از کودکی ، نوجوانی یا سالمندی ممکن است دیده شود.

ـ آیا افسردگی بیماری قرن بیستم است؟ واقعیت این است که افسردگی از قرنها پیش برای بشر به عنوان یک بیماری شناخته شده بود. بقراط و بوعلی سینا در قرنهای گذشته این بیماری را شرح داده‌اند. اما در دهه‌های اخیر با پیشرفت علم پزشکی و درمان بسیاری از بیماریهای جسمی و افزایش توجه عموم مردم به مسائل بهداشت روانی، افسردگی نمود بیشتری پیدا کرده است.

علایم بیماری افسردگی

شکل تظاهر این بیماری در افراد مختلف بسیار متنوع و متفاوت است و ممکن است با نشانه یا ترکیبی از نشانه‌های ذیل زندگی شخص را تحت تأثیر قرار دهد:

1ـ نشانه‌های عاطفی مانند غمگین بودن، احساس گناه، نوسانات خلقی ، ناامیدی بیش از حد، اضطراب ، خشم، درماندگی و ...

2ـ نشانه‌های جسمانی مانند خواب بیش از حد زیاد یا کم، خوردن افراطی یا بی‌اشتهایی ، یبوست، کاهش یا افزایش وزن، چرخه‌های نامنظم قاعدگی و ...

3ـ نشانه‌های رفتاری مانند گریه‌های بدون دلیل واضح، کناره‌گیری از سایر مردم و موقعیت‌های جدید ، بسادگی دستخوش خشم شدن، فقدان انگیزه جهت پیگیری اهداف.

4ـ افکار و ادراکات خود تخریب‌گرانه شامل احساس بازنده بودن، انتقاد مکرر از خود،  احساس درماندگی و نا امیدی، سرزش خود به خاطر اتفاقات ناخوشایند، بدبینی نسبت به آینده .

آیا افسردگی نشان‌دهندة‌ضعف شخصی است؟

متأسفانه برخی از مردم افسردگی را ناشی از ضعف قدرت اراده می‌دانند و به این ترتیب سعی می‌کنند آن را با تقویت اراده برطرف کنند، اما از آنجا که بیماری افسردگی نه بطور ارادی ایجاد و نه بصورت ارادی فع می‌شود، خود این مطلب ممکن است برای بیمار نا امید کننده باشد. افسردگی، نشانة ضعف شخصی نیست و بدون درمان مناسب، تداوم یافته و حتی بدتر می‌شود.

چگونه می‌توان بر بیماری افسردگی غلبه کرد؟

همة اشکال افسردگی در صورت تحت تأثیر قرار دادن عملکرد باید جدی تلقی گردند. توجه دقیق جهت تعیین منبع افسردگی ـ تعارض درونی، عواطف سرکوب شده و تغییرات رفتاری ـ  جهت فهم و تعیین

 

میزان رشد و گسترش افسردگی و شیوه‌های درمانی ، بسیار مهم و الزامی است.

 

راههای کاهش افسردگی

ـ از رختخواب خارج شوید:  یکی از کارهای بسیار مهمی که می‌توانید انجام دهید، بیدار شدن در ساعت مشخصی از صبح است. داشتن نظم به کارکرد طبیعی بدن شما کمک کرده و در نتیجه احساسهای بهنجاری خواهید داشت.

ـ نور: نور به بهتر شدن کارکرد بدن کمک می‌کند. بنابراین به محض بیدار شدن، پرده‌ها را کنار بزنید تا نور بیشتری به درون اتاق بتابد. از آن بهتر، هرچه سریعتر از منزل خارج شده و در معرض تابش نور خورشید قرار گیرید.

ـ حرکت: فعال باشید و اکسیژن جذب کنید!‌به این معنا که بیدار شوید و به مدت 5 الی 10 دقیقه راه بروید. ورزش ملایم به جریان خون کمک کرده و اکسیژن بیشتری را به بدنتــان ـ بویژه مغز ـ می‌رساند و هشیاری و سرزندگی را در شما تقویت می‌کند.

ـ صبحانه : صبحانه خود را با پروتئین ـ تخم مرغ، کره ، بادام زمینی، آجیل ، پنیر ـ شروع کنید. هنگامی که بیدار می‌شوید، اندامهای بدن شما جهت تأمین نیروی لازم، آماده جذب غذا و بویژه پروتئین‌هاست.

با کسی صحبت کنید: یکی از سریعترین راهها برای مبارزه با افسردگیها، ایجاد ارتباط با دیگران است. نباید فکر کنید که به هنگام افسردگی باید از دیگران دوری کرد. بنابراین مسأله را برای خود آسان بگیرید. با کسی که دوستش دارید در مورد موضوعی لذتبخش صحبت کنید.

مصرف قند را محدود کنید: قند در آغاز، نیروی خوبی به شما می‌دهد اما بعـد از یک ساعت قند خون کاهش می‌یابد و وقتی که قند خون پایین باشد شما نیز احساس خوبی نخواهید داشت.

ـ از غذاهای فیبردار استفاده کنید: مواد فیبری باعث می‌شود که غذا در سیتم گوارشی به اندازه مناسب جذب شده و نیرویــی پایدارتر تولید گردد. از طریق‌خوردن یک پرتقال‌یا گریب‌فروت ـ نه فقط نوشیدن آب آنها ـ می‌توانید مواد فیبری مورد نیاز را وارد بدنتان کنید. سبزیجات و میوه‌های تازه و غلات و حبوبات را نیز مصرف کنید.

علت یا علل افسردگی خود را شناسایی نموده و با خوش بینی و شناخت افکار منفی، سعی کنید به جایگزینی افکار مثبت بپردازید. برای این کار جدولی از فعالیتهای روزمره هفتگی تهیه کنید و بر میزان فعالیتهای اجتماعی خود بیفزایید.

ـ هرگاه احساس تنش می‌کنید، از روشهای خود آرام بخشی استفاده کنید. تنفس عمیق و پرداختن به امور تفریحی می‌تواند کمک کننده باشد.

ـ لبخند بزنید و تظاهر کنید که خوشحال هستید. راست بایستید و قامت خمیده و افسرده‌وار به خود نگیرید. تحقیقات نشان می‌دهد که شکل بیان چهره‌ای، واقعاً نوع احساس شما را تغییر می‌دهدو وانمود کردن به تجربه یک حالت عاطفی،  واقعاً‌آن حالت را در شما ایجاد می‌کند.

 

درمان افسردگی

خوشبختانه راههای مؤثر فراوانی برای درمان افسردگی وجود دارد. اگرچه همه پزشکان با درمان بیماری افسردگی، آشنایی دارند، اما روان‌پزشکان در این امر تخصص دارند. علاوه بر بکار بستن موارد فوق در صورت وجود نقص شیمیایی موجود در افسردگی، عملی ترین و مهمترین راه درمان، استفاده از داروهای ضد افسردگی است که انواع مختلف دارد. هر بیمار ممکن است به یک یا چند نوع داروی خاص پاسخ مناسبی بدهد. به هر حال اکثریت قریب به اتفاق بیماران به یک مورد درمان دارویی همراه با بهره‌گیری از خدمات مشاوره و روان درمانی پاسخ خواهند داد.

 

ـ آیا داروهای ضد افسردگی عوارض دارند؟ هر دارویی عوارض احتمالی دارد. خشکی دهان، خواب‌آلودگی، سرگیجه یا تهوع ممکن است در روزهای اول درمان با داروهای افسردگی ایجاد شود که معمولاً‌گذراست و بسرعت رفع می‌شوند. اما اگر بیمار، درمان را تحت نظر متخصص ادامه دهد عوارضی مثل اثر بر کلیه، معده و کبد با این داروها دیده نمی‌شود.

 

ـ چه مدت باید داروهای ضد افسردگی را ادامه داد؟ حداقل مدت درمان، شش ماه پس از بهبودی بیمار است. گاهی اوقات بیمار با اولین علایم بهبودی، درمان را قطع می‌کند. در این صورت احتمال عود بیماری زیاد خواهد بود.

ـ چقدر طول می‌کشد تا دارو بتواند به فرد کمک کند؟ همة ضد افسردگیها مدت زمانی را جهت تأثیر درمانی لازم دارند. اگر احساس بهبود نمی‌کنید، دلسرد نشوید. اثر درمانی بعد از دو تا چهار هفته از شروع برنامه درمان ظاهر می‌گردد.

ـ اطرافیان برای بیمار افسرده چه کار می‌توانند انجام دهند؟

مهمترین نقش اطرافیان، امیدوار کردن بیمار به بهبودی و تشویق او به پیگیری درمان است. به اطرافیان توصیه می‌کنیم:

ـ رابطه طبیعی را با بیمار حفظ کنید.

ـ نگرش منفی بیمار را برای او توضیح دهید اما نه با انتقاد و سرزنش.

ـ احترام، حمایت و ارزش قائل شدن برای بیمار را از یاد نبرید.

ـ اجازه دهید که شخص افسرده از علاقه و نگرانی شما نسبت به خودش آگاه شود و دریابد که شما در مواقع لازم جهت کمک به او در دسترس هستید.

ـ در صورت پایدار بودن علایم افسردگی و ایجاد اشکال در فعالیتهای روزمره، شخص افسرده را تشویق نید که به دنبال کمک حرفه‌ای باشد.

 


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن راه پنج شنبه 84 مهر 21 ساعت 10:14 عصر

 

هزاران راه به خوشبختی منتهی می شود .اگر یکی از آن ها مسدود شد راه دیگری را انتخاب کن.«یورسن»

 


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن تغذیه سالم چهارشنبه 84 مهر 20 ساعت 7:55 عصر

تغذیه سالم

برای تغذیه سالم سه کلمه را باید به خاطر سپرد: ترتیب، تنوع، تناسب

ترتیب: یعنی از مواد موجود در پایین هرم تغذیه باید بیشتر مصرف کرد. پس غذای اصلی باید شامل نان، برنج، ماکارونی، میوه و سبزی باشد و قند و چربی کمتر از همه مصرف شود.

تنوع: یعنی از همه مواد موجود در هرم تغذیه باید مصرف شود و غذا متنوع باشد و هیچ یک از طبقات هرم حذف نشود.

تناسب: یعنی تغذیه باید با سن و شرایط جسمی و فعالیت بدنی فرد متناسب باشد. مثلا زنان باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان، انرژی و پروتئین بیشتری نیاز دارند و مجازند از قندها و چربی ها و گوشت و حبوبات بیشتری در رژیم روزانه خود استفاده کنند.

چند توصیه:
1- مصرف غذاهای چرب، شور، شیرین و گوشتی را بشدت کاهش دهید.

2- در هر سه وعده غذایی از انواع میوه ها و سبزیها مصرف کنید، به طوری که روزانه بیش از نیم کیلوگرم میوه و سبزی در رژیم شما باشد. (وجود الیاف طبیعی در میوه و سبزیجات باعث می شود که مواد سرطانزا و زیان آور براحتی از بدن دفع شود و کار کرد دستگاه گوارش بصورت مطلوب باشد و از سرطان و سکته قلبی پیشگیری شود).

3- از افزایش وزن خود جلوگیری کنید. برای کاهش وزن آنچه مهم تر از خوردن است فعالیت بدنی و ورزش مناسب و مداوم است.

4- از مصرف گوشت قرمز بکاهید و از حبوبات به عنوان جایگزین گوشت استفاده کنید و هفته ای حداقل دو بار ماهی مصرف کنید. گوشت مرغ، بهتر از گوشت قرمز است.

5- مصرف چربی را به حداقل برسانید، روغن حیوانی مصرف نکنید و به جای آن از روغن نباتی مایع استفاده کنید، مصرف کره حیوانی را به حداقل برسانید و آنرا با کره گیاهی جایگزین کنید.

6- از مواد غذایی محتوی مواد نگهدارنده مانند سوسیس و کالباس و سس ها کمتر استفاده کنید. همچنین نوشابه های گازدار را کمتر مصرف کنید.

7- ترشیجات و خیار شور مصرف نکنید و به جای آن سالاد مصرف کنید.

8- روزانه مصرف دو لیوان شیر کم چربی و لبنیات (ماست) برای جلوگیری از پوکی استخوان و حفظ سلامتی بخصوص برای افراد مسن ضروری است.

9- هر روز آب کافی بنوشید تا به بیماری سنگ کلیه مبتلا نشو ید.
 


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن طب سوزنی چهارشنبه 84 مهر 20 ساعت 5:37 صبح

طب سوزنی طب سنتی کشور چین است که بیش از دو هزار سال قدمت دارد و در اوایل این طب مخصوص امپراطور های این کشور پهناور بود و کم کم به داخل مردم کشانده شده و در سه ده اخیر گسترش جهان گیر پیدا کرده است و بر اساس اطلاع رسانی از سیستم اینترنت فقط در آمریکا در سال 2000 بیش از 20 میلیون نفر از این طب استفاده کرده اند چراکه در این طب از دارو استفاده نمی شود و عوارض جانبی به همراه ندارد ونتایج درمانی در مقایسه با طب رایج کشورمان فوق العاده عالی است و قابل مقایسه نمی باشد . اساس درمان در طب سوزنی به تعادل رساندن سیستم های انرژی موجود در بدن انسان می باشد و در حقیقت هرچیزی در طبیعت باید تعادل داشته باشد مانند سردی ، گرمی ،‌ پستی و بلندی ، روز و شب و غیره .

در بدن انسان 12 عدد کانال اصلی انرژی و 8 عدد کانال فرعی انرژی وجود دارد که بر روی این کانال ها نقاط مختلف واقع شده است و تمامی این کانال ها به صورت داخلی یا سطحی مربوط به هم می باشد و در حقیقت با تحریک این نقاط به صورت شارژ یا دشارژکردن بر اساس فرمول درمانی خاص بیماری مربوطه می توانیم سیستم انرژی مربوطه را به حالت تعادل یا بالانس درآوریم .

لذا درمان گر یا طبیب باید کاملا" با ساختمان بدن ، نوع بیماری ، مدت و شدت بیماری ، دارو های مصرفی و تئوری و تکنیک طب چینی آشنا باشد که درمان به دقت و به درستی انجام شود چه بسا اخیرا" سوء استفاده هایی از سوی افراد بدون تجربه به عمل آمده و نتایج درمانی نا درستی حاصل شده دو بیماران را نسبت به درمان دلسرد کرده ، کننده کار باید علم ، تجربه و هنر کافی جهت انجام کار را داشته باشد و چون اساس طب چینی کاملا" متفاوت از طب غربی می باشد اکثر اطبا و همکاران اطلاع چندانی از شیوه و نتایج درمان طب سوزنی ندارند و گاهی آن را تلقین یا بیهوده و مضر ویا غیره مطرح می کنند . چه برسد به افراد غیر طبیب .

قدرت تشخیص طب چینی بسیار بالا است و طب چینی کلی نگر است نه جزئی نگر . به این صورت اگر فردی مشکل گوارشی یا قلبی دارد ممکن است سیستم عصبی اش در گیر باشد لذا فقط با تنظیم سیستم های انرژی می توان خیلی از بیماری ها را همزمان درمان کرد .

 

موارد استفاده از طب سوزنی

تشخیص زود هنگام و جلوگیری از خیلی از بیماری ها در افراد به ظاهر سالم از جمله سکته های قلبی و مغزی ، مشکلات تنفسی و عصبی و غیره و تنظیم و تنظیم سیستم های  انرژی در افراد سالم .

متأسفانه اکثر مراجعه کنندگان به مطب دارای بیماری های صعب العلاج می باشند ، بیمارانی که انواع درمان ها را تجربه کرده اند و به عنوان آخرین حربه به طب سوزنی مراجعه می کنند و حتی در این افراد نیز نتایج درمانی بسیار عالی می باشد .

 

بیماری های قابل درمان توسط طب سوزنی

مشکلات عصبی و روحی و روانی مانند فلج صورت و بدن ناشی از سکته مغزی و یا عقب افتادگی های جسمی و تکلمی ، اضطراب ، ترس ، نگرانی ، دلشوره ، بی خوابی ، پرخوابی ، فراموشی ، انواع وسواس در حد خفیف یا متوسط به طور فکری یا فیزیکی ، گزگز و مورمور شدن دست و پا گرفتاری عصبی مچ دست ، فشار خون های عصبی نوسان دار ، عدم اعتماد به نفس ، مشکلات جنسی ، مشکلات ادراری و سنگ کلیه ، مشکلات گوارشی به صورت زخم های معده و اثناعشر و تحریکات عصبی روده ، بیماری های کبد و کیسه صفرا و آپاندیس در مرحله شروع بیماری و درد جدار قفسه سینه و تپش قلب غیر عادی ، مشکلات پوست ومو به صورت جلو گیری از ریزش مو و افزایش مو و شادابی پوست و چین و چروک صورت ، خارش پوست ، کهیر و آلرژی ، درمان چاقی و لاغری ، کاهش یا افزایش سایز موضعی ، آسم هایی که شدیدا" وابسته به کورتن نباشد ، ترک انواع اعتیاد و وابستگی مانند دارو و سیگار و مواد مخدر رماتیسم مفصلی درد های عصبی و عضلانی ومیگرن با نتایج درمانی عالی ، سیاتیک و انواع کمردرد و آرتروز زانو و گردن ، در دو محدودیت حرکتی شانه و آرنج ، پرید های درد ناک و نا منظم ، تیک ها یا پرش های مختلف صورت و بدن ، جوش صورت ،‌ کاهش شنوایی ثانویه و وزوز گوش ، آفتهای مقاوم به درمان A.S ( اسپوندلیت آنکیلوزان ) M.S  ( با قدرت کاهش حملات و بهبود نسبی بیماران و پیش گیری از پیشرفت سریع ) ، پیش گیری از پیشرفت سریع بیماری های سرطانی و بهبود درد و ارتقاء‌ روحیه و نیروی جسمانی در این بیماران ، درمان و پیش گیری از عوارض بیماری قند ( دیابت ) و ....

 

 

گاها" نتایج درمانی بیماری های صعب العلاج آن قدر عالی است که برای خود بنده نیز غیر قابل باور می باشد ولی وجود دارد از جمله فلج 34 ساله صورت و درمان کامل آن . سوزن های مورد استفاده در طب سوزنی مخصوص بوده و انواع مختلف در جنس ها و اندازه های مختلف دارد ، درمان توسط سوزن ها بدون درد و خونریزی می باشد چون سوزن ها خیلی ظریف و سرعت ورود و تکنیک انجام آن به طوری است که حتی بچه های کوچک را به راحتی پذیرا می باشد ، بنابراین برخلاف اسم آن ، درد و ناراحتی ندارد . سوزن ها جهت هر بیماری اختصاصی می باشند و فقط برای خود بیمار مصرف می شود و لاغیر. مراجعه کننده این حق مسلم را دارد که از طبیب خود مدارک لازم و معتبر طب سوزنی را به تأیید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد را طلب کند ؛ چرا که سوء استفاده های خیلی زیادی متأسفانه انجام شده و در طب سوزنی تجویز و یا تزریق دارو معنا و مفهومی ندارد و داروهای مصرفی بیمار از جلسات پنج یا شش به بعد به صورت پلکانی وبا احتیاط قطع می شود و درمان هیچ گونه عوارض جانبی ندارد .


نظرات شما ( )

<      1   2   3      >

Powered by : پارسی'>http://www.parsiblog.com/">پارسی بلاگ
Template Designed By : MehDJhttp://khafansara.parsiblog.com/">MehDJ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن