سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاییز 1384 - سایت رسمی دکترحسین میرزایی
هرکس در آنچه فراگرفته نیک بیندیشد، دانشش را استوار کرده است و آنچه را نفهمیده بفهمد . [امام علی علیه السلام]
منوی اصلی

[خـانه]

[  RSS  ]

[شناسنامه]

E_mail:doctor_h_m@yahoo.com

[ورود به بخش مدیریت]

لوگوی وبلاگ
پاییز 1384 - سایت رسمی دکترحسین میرزایی
بایگانی
پاییز 1384
موضوعات

اوقات شرعی
لینک دوستان

لوگوی دوستان

جستجوی وبلاگ
:جستجو

با سرعتی بی نظیر و باور نکردنی و اعجاب انگیز متن یادداشتهارا کاوایش کنید!

موسیقی وبلاگ
اشتراک در خبرنامه
 
ارسال پیغام خصوصی
یــــا _هوالشافی _یامن اسمه دواءوذکره شفاء_تنت به نازطبیبان نیازمندمبادوجودنازکت آزرده گزندمباد_کاربرعزیزبه سایت رسمی دکترحسین میرزایی خوش آمدید شمامی توانیدسوالات خودرابه ایمیل این جانب ارسال کنیدویا باکلیک برروی آدمک فوق به صورت آن لاین ویاآف لاین مشکلات خودرادرمیان بگذاریدوپاسخ خودرادریافت نمایید
کل بازدیدهای وبلاگ
114338
بازدیدهای امروز وبلاگ
8
آمار بازدیدکنندگان

[گرفتن کد آمار وبلاگ ]

پارسی بلاگ
www.parsiblog.com

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن http://tinypic.com/f2rekj.jpg شنبه 84 آبان 7 ساعت 9:11 عصر

http://tinypic.com/f2rekj.jpg


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن ط سه شنبه 84 آبان 3 ساعت 10:51 عصر

http://tinypic.com/f054oz.jpg

نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن ترکیب فلوراید، کلسیم و ویتامین D موثر در پوکی استخوان دوشنبه 84 آبان 2 ساعت 12:56 صبح

ترکیب فلوراید، کلسیم و ویتامین D موثر در پوکی استخوان


مصرف فلوراید در ترکیب با کلسیم و ویتامین D جرم استخوانی را افزایش و خطر شکستگی ستون فقرات را که ناشی از استئوپروز یا پوکی استخوان است کاهش می دهد.
فلوراید به تشکیل استخوان جدید کمک می کند، اما نگرانی درخصوص بی خطر بودن آن منجر به محدودیت مصرف آن در سالمندان شده است. تاکنون هیچ داروی درمان پوکی استخوان که تشکیل استخوان را افزایش می دهد به تأیید اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریکا نرسیده است.
پژوهشگران ازمرکز پزشکی دانشگاه تگزاس در دالاس مصرف فلوراید، کلسیم و ویتامین D را با مصرف کلسیم و ویتامین D به تنهایی در درمان 85 زن بالای 65 سال که قبلاً یک یا چند مورد سابقه شکستگی استخوان ستون فقرات داشتند، مورد مقایسه قرار دادند. فلوراید مصرفی یک فرآورده دارویی طویل الاثر بود. زنانی که با فلوراید تحت درمان قرار گرفتند در مقایسه با زنانی که فلوراید دریافت نکردند موارد جدید یا تکرار شکستگی در آنها 68 درصد کاهش یافت.
براساس این نتایج احتمال بروزشکستگی در دیگر قسمتهای بدن بین دو گروه تفاوتی نداشت و مصرف استروژن ظاهراً نتایج را تغییر نداد. تراکم استخوانی در هر دو گروه درمانی افزایش یافت بدون آنکه تفاوت های قابل اندازه گیری بین دو گروه مشاهده شود.این یافته ها مصرف فلوراید سدیم (به شکل داروی طویل الاثر) را به همراه کلسیم و ویتامین D در درمان زنان مسن تر پرتحرک مبتلا به پوکی استخوان مزمن را تائید می کند.
 


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن پدرومادر چه نقشی دارند؟ پنج شنبه 84 مهر 28 ساعت 6:18 صبح

پدرومادر چه نقشی دارند؟
مثل بسیاری از جنبه‌های مختلف رشد کودک، تکلم هم جزئی از رشد است که هم به ژنتیک کودک و هم به محیط اطراف او بستگی دارد، بنابراین میزان تحریکی که از محیط اطراف به کودک می‌رسد نقش بسیار مهمی در شروع تکلم در کودک بازی می‌کند. علاوه بر این، وقتی که مشکلات شنوایی، زبان و تکلم، یا مشکلات تکاملی در کودک وجود دارد، مداخلات سریع درمانی، نقش موثری در بهبود کودک و رشد توانایی‌های او خواهد داشت و اینجاست که نقش پدرومادر پررنگ‌تر می‌شود. والدین به محض اینکه متوجه اختلالی در کودک می‌شوند و یا حتی به آن شک دارند، باید با پزشک مشورت کنند تا تشخیص مشکلات کودک و به دنبال آن درمان به تاخیر نیفتد. علاوه بر این وقت گذاشتن برای کودک بسیار مهم است. سعی کنید با کودک خود ارتباط برقرار کنید و حتی در زمان نوزادی که کودک متوجه صحبت شما نمی‌شود، با او حرف بزنید و برایش آواز بخوانید و ... با این کار محرک‌های محیط را برای کودک افزایش دهید و روند تکامل زبان را در او سرعت می‌بخشید. در حدود سنین 6 ماهگی می‌توانید کتاب خواندن را برای کودک آغاز کنید.
البته لازم نیست که از همان ابتدا، یک کتاب را به طور کامل برای او بخوانید، باید به حوصله کودک هم توجه کنید. از کتاب‌های ساده با نوشته‌های کم و عکس‌های جذاب و آشنا استفاده کنید و با بزرگتر شدن کودک از او بخواهید که اشیاء آشنا را در کتاب به شما نشان بدهد: مثلا بگویید <توپ کو؟> یا <جوجو کو؟> بچه‌های کوچک گاهی حتی داستان‌ها و شعرهای مورد علاقه‌شان را حفظ می‌کنند و وقتی که کمی بزرگ‌تر شدند، آنها را برای شما تعریف می‌کنند و می‌خوانند


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن میخک بومی پنج شنبه 84 مهر 28 ساعت 6:8 صبح

درخت میخک بومی جزائر اندونزی و اقیانوسیه است و بعلت زیبایی خاصی که درد امروز در بیشتر نقاط دینا بعنوان درخت زینتی پرورش داده می شود . البته در مناطق سردسیر این گیاه در گلخانه و گرم خانه نگهدری می شود .در قدیم الایام میخک ادویه ای گران قیمت بوده که تنها پادشاهان و ثروتمندان مکی توانستند از آن استفاده کنند

میخک درختی است کوچک و مخروطی شکل که برگهای آن هیچ وقت زرد نمی شود ودر تمام طول سال سبز است . ارتفاع این درخت تا 10 متر می رسد . برگهای آن نوک تیز و بیضوی و دم برگهای آن قرمز رنگ است و به درخت زیبایی مخصوصی می دهد

گلهای میخک کوچک و مجتمع بصورت خوش هایی شامل 10 تا 25 گل می باشد .

وجه تسمیه این درخت بدین دلیل است که غنچه های خشک شده آن که کوچک و بطول یک سانتی متر است بشکل میخ کوچک می باشد .
 
ترکیبات شیمیایی:
غنچه های درخت میخک پس از باز شدن یعنی قبل از اینکه رنگ خاکستری و ارغوانی آن تبدیل به قرمز شود باید چیده و خشک نمود . میخک که بعنوان ادویه و دارو بکار می رود پودر این غنچه ها می باشد .

میخک دارای 16 درصد و ساقه های درخت در حدود 5 درصد و برگهای آن دارای 2 درصد اسانس روغنی می باشد که از تقطیر این قسمت ها بدست می آید .

اسانس میخک دارای بوئی قوی وطعمی سوزاننده می باشد .این اساسن سفید رنگ بوده که اگر در مجاورت هوا قرار گیرد رنگ آت تیره و غلیظ می شود .

اسانس میخک دارای اوژنول ،‌کاربو فیلین ، الکل بنزیلیک ، بنزوات دو متیل ، فورفوول و اتیلن می باشد .

اوژنول که ماده اصلی میخک می باشد آرام کننده و ضد عفونی کننده است و از آن در دندانپزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می شود .
 
خواص داروئی:
میخک یعنی خشک شده غنچه درخت میخک از دو هزار سال پیش بعوان ادویه بکار می رفته است . میخک از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است .

1)برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطرع از اسانس میخک و یا روغن آنرا روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید .

2)میخک تقویت کننده مغز می باشد و کسانیکه حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند.

3)میخک از سرطان جلوگیری کرده و حتی درمان کننده سرطان می باشد .

4)برای رفع سردرد مفید است

5)در برطرف کردن فلج و لقوه موثر است

6)ضعف اعصاب را درمان می کند

7)برای رفع تنگی نفس مفید است

8)کسانیکه بمتلا به بیماری سوواس هستند برای درمان آن باید میخک بخورند

9)مقوی معده و جهاز هاضمه است

10)کبد و کلیه را تقویت می کند

11)سکسکه را برطرف می کند

12)برای تقویت نیروی جنسی سرد مزاجان مفید است  بدین منظور باید 2 گرم از پودر میخک را با شیر مخلوط کرده و هر روز بمدت یک هفته از آن استفاده کرد

13)کسانیکه قطره قطره ادرار می کنند برای درمان آن باید چای میخک بنوشند

14)میخک اشتهاآرو است

15)بدن را تقویت می کند

16)برای ترمیم قرنیه چشم و برطرف کردن لکه در چشم ، می توان چند قطره از محلول آبی میخک در چشم بچکانید .

17)میخک تب بر است

18)میخک کرم کش است و داروهای کرم کش دارای میخک می باشند

19)برای گردش خون و قلب مفید است

20)اسهال و دل درد را تقویت می کند

21)برای درمان کمردرد ، چای میخک  و یا دو قطره اسانس میخک را با آب گرم و یا چائی مخلوط کرده و بنوشید .

22)نوشیدن یک فنجان چای میخک بعد از غذا گاز و درد معده را از بین می برد

23)استفاده از میخک گرفتگی عضله را از بین می برد
 
طرز استفاده:
برای تههی چایی یا دم کرده میخک مقدر 10 گرم میخک را با یک لیتر آب جوش مخلوط کرده  و بمدت 5 دققیه دم کنید
 
مضرات :
همانوطر که گفته شد میخک بسیار گرم است و بنبراین برای گرم مزاجان مناسب نیست و ممکن است باعث ناراحتی کلیه و روده ها شوداینگونه افردر باید میخک را با صمغ عربی مخلوط کرده و بخورند .
 


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن سرطان کبد (جگر)چیست؟ پنج شنبه 84 مهر 28 ساعت 5:55 صبح

بزرگترین غده بدن که زیر دیافراگم ، در پهلوی راست قراردارد وضمن درست کردن صفرا ، موادغذایی سه گانه (قندها ، چربیها ، پروتوئینها ) را جذب می کند و آنها را تغییرشکل می دهد. وبرای تغذیه ی سلولها آماده میسازد .

سرطان کبد ( جگر سیاه ) بیشتر در مردان رخ می دهد و در کشورهایی چون آفریقا ، چین، ژاپن و جنوب شرقی آسیا بسیار شایع بوده و یکی از علل عمده مرگ ومیر محسوب می شود . سرطانهای دیگر اعضای بدن از جمله معده ، پانکراس ، روده بزرگ ، ریه ، دهان و مثانه همگی می توانند به کبد منتقل شوند . و نوعی سرطان ثانویه ایجاد کنند .

علل:

سابقه هپاتیت Bبه صورت مزمن ، برخی قرصهای هورمونی ، آرسنیک ، انگل شیستومیازیس ( که در استان خوزستان شایع است ) وکرم های نواری وپهن وبرخی علل ناشناخته ی دیگر.

علائم بالینی:

درد ناحیه راست شکم ، بی اشتهایی ، کاهش وزن ،اتساع شکم ، لمس توده ای بزرگ در شکم ، یرقان ،

اختلالات متابولیک و داخلی .

تشخیص:

با بررسی آزمایشگاهی اختصاصی و سی تی اسکن ، را دیولوژی ، MRIو نمونه برداری سوزنی می توان

به تشخیص سرطان کبد دست یافت .

درمان:

با جراحی ، شیمی درمانی ، پرتو درمانی ، پیوند کبد می توان تا حدی به درمان نزدیک شد اما متاسفانه اکثرا مبتلایان به این بیماری در کمتر از 6 ماه جان می سپارند .

پیشگیری:

بهترین راه پیشگیری از بروز سرطان کبد عدم مصرف ترکبیات الکلی و داروهای تخریب کننده ی کبد و رعایت

بهداشت از نظر انگلهای بیماری زا است . افراد مبتلا به عفونت مزمن هپاتیت Bباید مراقبتهای پزشکی اختصاصی را هرچند ماه انجام دهند .

 


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن بیماری گریوز و حاملگی سه شنبه 84 مهر 26 ساعت 10:52 عصر

پرکاری تیرویید که در هنگام بارداری ایجاد می شود، تقریباً همیشه بخاطر بیماری گریوز می باشد. این وضعیت زیاد شایع نمی باشد، با اینحال بیماریهای خود ایمنی مثل بیماری گریوز در هنگام بارداری خود را نشان داده و پیشرفت می کنند. همچنین خانمهای دچار پرکاری تیرویید نسبتاً نازا هستند زیرا در اکثر قاعدگی های آنها تخمک از تخمدانها رها نمی شود.
وقتی آنتی بادی تحریک کننده تیرویید که باعث پرکاری تیرویید در بیماری گریوز می شود از جفت عبور کرده و از خون مادر به خون جنین وارد شود، باعث پرکاری تیرویید جنین هم می گردد. خوشبختانه داروهای ضد تیرویید هم می توانند از جفت عبور کنند و کنترل پرکاری تیرویید مادر ما را مطمئن خواهد ساخت که به جنین آسیبی وارد نخواهد آمد. عدم شناسایی پرکاری تیرویید یا درمان آن در یک خانم حامله ممکن است به سقط جنین منجر شود. درمان بیش از حد با داروهای ضد تیرویید می تواند به ایجاد گواتر در جنین بیانجامد.
بنابراین اهمیت دارد که برای رساندن سطح هورمون تیرویید خون به یک محدوده طبیعی، حداقل مقدار کاربی مازولتجویز گردد و هر 4  تا 6 هفته با انجام آزمایش خون، سطح هورمون تیرویید ارزیابی شود. معمولاً چهار هفته قبل از زایمان، داروی کاربی مازول قطع گردد تا مطمئن شویم که جنین دچار کم کاری تیرویید نمی شود.
اگر بعد از به دنیا آمدن نوزاد، پرکاری تیرویید مادر عود نمود و مادر هم دوست داشت که با شیر خودش، کودک را تغذیه نماید، بهتر است که بجای قرصهای کاربی مازول از قرصهای پروپیل تیواوراسیل استفاده شود زیرا این دارو کمتر از طریق شیر ترشح می شود و بنابراین آسیبی به کودک نمی رساند.
اکثر متخصصین غدد درون ریز معتقدند که مصرف کاربی مازول در حین حاملگی عوارض چندانی ندارد. با اینحال بعضی دیگر اعتقاد دارند که بهتر است در حین بارداری از پروپیل تیواوراسیل بجای کاربی مازول استفاده شود.
درمان با ید رادیواکتیو در طی بارداری ممنوع می باشد و هرگز از آن استفاده نمی کنند. گاهی اوقات در حدود هفته بیستم بارداری به خانمهایی که دچار عوارض جانبی داروها شده اند توصیه به عمل جراحی تیرویید می شود.


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن انواع نادر پرکاری تیرویید سه شنبه 84 مهر 26 ساعت 10:45 عصر

 

 انواع نادر پرکاری تیرویید

گاهی اوقات ممکن است براثر یک عفونت ویروسی یا درمان با بعضی از دراوها، تیرویید بطور موقت پرکار شود.

- به دنبال یک عفونت ویروسی تیرویید، ممکن است پرکاری خفیف تیرویید به مدت چند هفته ایجاد شود. به این وضعیت اصطلاحاً تیروییدیت ویروسی" یا "تیروییدیت دوکرون" گفته می شود. مهمترین علامت این بیماری، ایجاد درد شدید بر روی تیرویید و علایمی شبیه
سرماخوردگی یا آنفولانزا است. این پرکاری تیرویید به ندرت احتیاج به درمانی غیر از تجویز پروپرانولول دارد. پس از مدتی معمولاً این پرکاری تیرویید بطور کامل بهبود می یابد.

- داروی های حاوی ید مثل آمیودارون که برای درمان بی نظمی ضربان قلب مصرف می شوند ممکن است ایجاد پرکاری تیرویید نمایند.
قبل از اینکه این دارو را مصرف کنید باید آزمایش خون داده و سطح هورمون تیرویید خونتان را اندازه بگیرید. همچنین در حین مصرف دارو باید هر 6 ماه یکبار آزمایش خون را تکرار نمایید


نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن پرکاری‌ تیرویید سه شنبه 84 مهر 26 ساعت 7:24 عصر

پرکاری‌ تیرویید
 
    شرح بیماری 
پرکاری‌ تیرویید عبارت‌ است‌ از فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری بیش‌ از حد طبیعی‌ غده‌ تیرویید، که‌ هورمون‌های‌ مترشحه‌ از آن‌ در تنظیم‌ تمام‌ کارهای‌ بدن‌ نقش‌ دارند. در نتیجه‌ این‌ فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری بیش‌ از حد، تولید هورمون‌های‌ تیرویید افزایش‌ می‌یابد. شایع‌ترین‌ نوع‌ پرکاری‌ تیرویید، بیماری‌ گریوز نامیده‌ می‌شود. پرکاری‌ تیرویید، بزرگسالان‌ 50-20 ساله‌ و عمدتاً زنان‌ را گرفتار می‌کند.
    علایم‌ شایع‌
فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری بیش‌ از اندازه‌
احساس‌ گرما یا داغی‌ در تمام‌ زمان‌ها
لرزش‌
تعریق‌
خارش‌ پوست‌
تند، نامنظم‌ و کوبنده‌ بودن‌ ضربان‌ قلب‌
کاهش‌ وزن‌ علی‌رغم‌ این‌ که‌ فرد زیادتر از حد عادی‌ غذا می‌خورد. البته‌ در افراد مسن‌ ممکن‌ است‌ افزایش‌ وزن‌ دیده‌ شود.
اضطراب‌ و بی‌قراری‌ قابل‌ توجه‌
گاهی‌ بیرون‌زدگی‌ چشم‌ها و دو تا دیدن‌ گاهی‌ اسهال‌
گاهی‌ ریزش‌ مو
گاهی‌ گواتر (بزرگ‌ شدن‌ غده‌ تیرویید)
   علل‌
اختلالات‌ خودایمنی‌ (بدن‌ پادتن‌هایی‌ تولید می‌کند که‌ باعث‌ تحریک‌ تولید مقادیر بیش‌ از حد طبیی‌ هورمون‌های‌ تیروییدی‌ می‌شود).
گرهک‌ها یا تومورهای‌ تیرویید
تیروییدیت‌ (التهاب‌ غده‌ تیرویید)
   عوامل تشدید کننده بیماری 
سابقه‌ خانوادگی‌ پرکاری‌ تیرویید
استرس‌
جنس‌ زن‌
سایر اختلالات‌ ایمنی‌
   پیشگیری‌
راه‌ خاصی‌ برای‌ پیشگیری‌ از آن‌ وجود ندارد.
   عواقب‌ مورد انتظار
معمولاً با دارو یا جراحی‌ قابل‌ معالجه‌ است‌. شش‌ ماه‌ فرصت‌ دهید تا بیماری‌ خوب‌ شود. برخی‌ از انواع‌ پرکاری‌ تیرویید ممکن‌ است‌ بدون‌ درمان‌ هم‌ خوب‌ شوند.
    عوارض‌ احتمالی‌
نارسایی‌ احتقانی‌ قلب‌
«طوفان‌ تیرویید» که‌ عبارت‌ است‌ از بدتر شدن‌ ناگهانی‌ تمام‌ علایم‌. این‌ یک‌ اورژانس‌ تهدیدکننده‌ زندگی‌ است‌.
تشخیص‌ اشتباه‌ به‌ عنوان‌ یک‌ واکنش‌ اضطرابی‌ روانی‌
    درمان‌
 
    اصول‌ کلی‌
بررسی‌های‌ تشخیصی‌ ممکن‌ است‌ شامل‌ آزمایش‌ خون‌ و بررسی‌های‌ رادیواکتیو مثل‌ اندازه‌گیری‌ برداشت‌ ید 131 توسط‌ تیرویید باشد.
درمان‌ مناسب‌ به‌ اندازه‌ گواتر، علل‌، سن‌، و مدت‌ زمانی‌ که‌ جراحی‌ می‌تواند به‌ تأخیر افتد (در صورتی‌ که‌ کاندید عمل‌ جراحی‌ باشید) بستگی‌ دارد.
پرکاری‌ تیرویید را در اکثر بیماران‌ می‌توان‌ با دارو کنترل‌ نمود.
عمل‌ جراحی‌ برای‌ برداشتن‌ قسمتی‌ از تیرویید در بعضی‌ از بیماران‌ توصیه‌ می‌شود.
    داروها
داروهای‌ ضد تیرویید برای‌ مهار فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری تیرویید
مسدودکننده‌های‌ بتا آدرنرژیک‌ برای‌ کم‌کردن‌ تعداد ضربان‌ قلب‌ افزایش‌ یافته‌
ید رادیواکتیو، که‌ سلول‌های‌ تیرویید را به‌طور انتخابی‌ نابود می‌سازد.
   فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری 
حتی‌المقدور فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری خود را محدود نمایید تا این‌ که‌ بیماری‌ تحت‌ کنترل‌ درآید. فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری های‌ خود را برحسب‌ شدت‌ بیماری‌ تنظیم‌ کنید.
   رژیم‌ غذایی‌
رژیم‌ غذایی‌ حاوی‌ پروتئین‌ زیاد داشته‌ باشید تا بافت‌های‌ از دست‌ رفته‌ در اثر فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری بیش‌ از حد تیرویید بازسازی‌ شوند.
اگر اضافه‌ وزن‌ دارید، یک‌ رژیم‌ لاغری‌ مناسب‌ بگیرید.
    درچه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟
اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌تان‌ علایم‌ پرکاری‌ تیرویید را دارید.
اگر علایم‌ به‌طور ناگهانی‌ بدتر شوند، خصوساً پس‌ از جراحی‌
اگر دچار علایم‌ جدید و غیر قابل‌ توجیه‌ شده‌اید. داروهای‌ مورد استفاده‌ در درمان‌ ممکن‌ است‌ عوارض‌ جانبی‌ به‌ همراه‌ داشته‌ باشند.
 

نظرات شما ( )

مطالب زیر توسط دکترحسین میرزاییE_mail:doctor_h_m@yahoo.com نوشته شده است!

عنوان متن عامل ایدز دوشنبه 84 مهر 25 ساعت 3:25 عصر

عامل ویروس ایدز مقاوم به درمان دارویی قطعیایدز

 ویروس اچ-آی-وی است و ایدز به سندرم نقص ایمنی اکتسابی اشار میکند . باید دانست که هرفرد آلوده به ویروس اچ-آی-وی ، الزاما مبتلا به ایدز نیست بلکه باید یکسری معیارهای شاخص ایدز رابروزدهد تابگوییم به ایدز مبتلا شده است .
تنها نیمی از افراد آلوده به ویروس اچ-آی-وی ، درطی 10 سال به سندرم ایدز مبتلا می شوند . این فاصله زمانی ازفردی به فرد دیگرمتفاوت است وبه عوامل زیادی منجمله وضعیت سلامتی فردوعادات بهداشتی وی ارتباط دارد . امروزه به کمک بعضی ازداروها می توان این فاصله را طولانی تر کرد .
 

 

۲ - چگونه بفهمم اطرافیانم آلوده به ویروس اچ-آی-وی هستند یانه ؟
 

هیچ گاه نمی توانید فقط با نگاه به اطرافیانتان به این مورد پی ببرید . هرفرد ظاهرا سالمی که درمحل کار ، مدرسه ، استادیوم ورزشی ، خیابان و ... ملاقات می کنید ، ممکن است بدون آنکه حتی خود آگاه باشد ناقل این ویروس باشد ودر حالی که واقعا سالم به نظر می رسد ، ویروس را به فرد دیگری منتقل کند .
 

۳ - پس از یک تماس جنسی مشکوک ویا استفاده از سوزن مشترک ، چه زمانی باید برای انجام آزمایش از نظر ویروس اچ-آی-وی مراجعه کنیم ؟
 

آزمایشاتی که بطور معمول برای تشخیص این عفونت بکار می رود ، براساس جستجوی آنتی بادی های ایجاد شده توسط بدن دربرابر ویروس اچ-آی-وی است . میزان این آنتی بادی ها دراکثر مردم درطی 3 ماه پس از عفونت قابل شناسایی است. ( بطور متوسط حدود 25 روز پس از تماس ) . اما در بعضی موارد ممکن است این زمان به 6 ماه هم برسد . بنابراین درحال حاضر پیشنهاد می شود که 6 ماه پس از تماس احتمالی ، (تماس جنسی واژینال ، مقعدی یادهانی بدون استفاده ازکاندوم ویااستفاده ازسوزن مشترک ) ، برای انجام آزمایش مراجعه کند . نکته بسیارمهمی که نباید فراموش شود این است که درطی این 6 ماه نباید خود ودیگران را درمعرض ویروس اچ-آی-وی قرار دهید .
 

۴ - منظور از تماس جنسی سالم چیست ؟
 

منظور این است که شما از آلودگی های منتقله از راه تماس جنسی ، نظیر ویروس اچ-آی-وی ، درامان هستید اگر وفقط اگر :
الف - اگر اصولا تماس جنسی نداشته باشید .
ب - اگر فقط بایک فرد تماس جنسی داشته باشید ، درحالی که هیچ کدام ازشما آلوده به ویروس اچ-آی-وی نبوده وشریک جنسی دیگری نداشته باشد .
پ - اگر بطور صحیح از کاندوم استفاده کنید .
 

۵- کدام یک از مایعات ویا ترشحات بدن می توانند ویروس اچ-آی-وی را منتقل کنند ؟
 

انتقال این ویروس از طریق مایعات زیر به اثبات رسیده است :
الف - خون .
ب - منی .
پ - ترشحات واژن .
ت - شیر مادر .
ث - هرمایع دیگری درداخل بدن که حاوی خون باشد .
 

۶- راه های انتقال ویروس اچ-آی-وی کدام است ؟
 

این ویروس ازطریق خون ، منی ( شامل مایعی که قبل ازمنی خارج می شود ) ، ترشح واژن وشیر مادر منتقل می شود . ویروس می تواند از راه یک ورید ( مثلا درحین تزریق وریدی ) ، مقعد ، واژن ، آلت ، دهان وسای غشاهای مخاطی ( نظیر چشم ومخاط داخل بینی ) ویا بریدگی ها وزخم ها وارد شود .
پوست سالم یک سد بسیار قوی دربرابر ورود ویروس اچ-آی-وی وسایر ویروسها وباکتری های است .
 

شایعترین راههای انتقال ویروس اچ-آی-وی درحال حاضر به قرار زیر است :
 

الف - مقاربت ( واژینال ، مقعدی ویا دهانی ) بافرد آلوده .
ب - استفاده از سوزن مشترک با فرد آلوده .
پ - ازمادر آلوده به جنین درداخل رحم ویا حین زایمان ویادرطی شیردهی .
علاوه بر آن ویروس می تواند از راه مصرف خون ویا فاکتورهای انعقادی آلوده هم منتقل شود .
 

۷- کاندوم های لاتکس چقدر درپیشگیری از انتقال ویروس اچ-آی-وی موثراند ؟
 

بر طبق پژوهش های انجام شده برروی افراد سالمی که با افراد ناقل این ویروس تماس جنسی داشته اند ، 98 % از آنهایی که بطور منظم وبه روش صحیح از کاندوم لاتکس استفاده می کرده اند به ویروس آلوده نشده اند . لذا کاندوم لاتکس درصورت استفاده منظم ، می تواند تاحد زیادی ازخطر انتقال ویروس اچ-آی-وی بکاهد .
 

۸ - آیا بوسیدن بادهان باز ، ویروس اچ-آی-وی را منتقل می کند ؟
 

بوسیدن تر یا بوسیدن با دهان باز خطر کمی دارد چون بزاق دهان حاوی ویروس اچ-آی-وی نیست . البته درمواردی که طولانی باشد ممکن است باعث ایجاد خراش دردهان یا لب شده و ویروس را منتقل کند . علاوه بر آن ، بعضی افراد گاهگاهی خونریزی خفیف از لثه یازخمهای کوجک دردهان دارند که می تواند عامل انتقال ویروس اچ-آی-وی باشد ،
 

توصیه مهم :
 

جلوگیری ازتماس جنسی مشکوک بهترین راه برای جلو گیری از ابتلا به عفونت ویروس اچ-آی-وی ( وسایر بیماری های مقاربتی ) است ولی آنهایی که فعالیت جنسی دارند لااقل توصیه های زیر را بکار بندند :
الف - تماس جنسی ازطرقی به غیر ازتماس واژینال ، مقعدی ویادهانی .
ب - مقاربت فقط بایک شریک جنسی سالم .
پ - استفاده ازکاندوم های لاتکس درهرنوبت .
 

۹ - آیا ویروس اچ-آی-وی ازطریق تماس های اتفاقی منتقل می شود ؟
 

خیر . این ویروس درطی فعالیت های روزمره درمحیط کاری منتقل نمی شود ، منجمله :
الف - تماس های اجتماعی روزمره شامل دست دادن ، روبوسی ( بر روی گونه ) ویا بوسیدن دست ودرآغوش گرفتن دوستان .
ب - ورزش وکار .
پ - خوابیدن دریک اتاق ویا نفس کشیدن درهوای مشترک ( محیط کار ، اتومبیل و ... ) .
ت - ظروف غذا یانوشیدنی مشترک ، دستگیره در ، استفاده از آب مشترک درشستشو ، شنا در استخر مشترک .
ث - آب دهان انداختن ، عطسه وسرفه .
ج - عرق بدن واشک .
چ - گزش پشه یاسایر حشرات .

 


نظرات شما ( )

   1   2   3      >

Powered by : پارسی'>http://www.parsiblog.com/">پارسی بلاگ
Template Designed By : MehDJhttp://khafansara.parsiblog.com/">MehDJ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن